[egyebek] Fwd: Jeles napok az oktatásban - Toleranciára nevelés

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2017. Május. 16., K, 12:01:43 CEST

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Az Élet Menete Alapítvány <tpecsi at eletmenete.hu>
Dátum: 2017. május 16. 11:11
Tárgy: Jeles napok az oktatásban - Toleranciára nevelés
Címzett: papp.gyorgy at verespg.hu

Jeles napok az oktatásban - Toleranciára nevelés
View this email in your browser
<http://mailchi.mp/2ae3af61306a/jeles-napok-az-oktatsban-tolerancira-nevels?e=129d930de5>

Kedves Papp György!
Jeles napok az oktatásban, Türelemre nevelés

Az Élet Menete Alapítvány az idei évben is meghirdeti továbbképzését
érdeklődő pedagógusok számára:
- akiket foglalkoztatnak a nemzeti emléknapok, azok tanításának bonyodalmai
- a megemlékezések megtöltése tartalommal, változatossággal,
- a diákok korának megfelelő tartalmak és módszerek.
A továbbképzés során megvizsgáljuk:

   - Melyek a nemzeti emlékezet fő kérdései?
   - Miért éppen az adott események lehetnek ütközőpontok?
   - Milyen konfliktusok merülhetnek fel az osztályteremben ezek kapcsán?
   - Hogyan kezeljük az eltérő nézeteket?
   - Hogyan vonjuk be a diákokat a konfliktusos kérdések feldolgozásába?
   - Hogyan tiszteljük a másik ember személyét véleményét, úgy hogy közben
   a valós tényeket is elmondjuk?
   - Megvizsgáljuk azt is, miért nehéz a magyar történelem egyes jeles
   eseményeiről beszélni napjainkban?

A képzés két részletből áll:

   1. Elméleti és gyakorlati kérdések feldolgozása neves előadókkal
   Budapesten
   2. Külföldi tanulmányút, amely érinti többek között: Sopron, (esetleg
   Kőszeg) Rohonc, Bécs, Strasshof, Auschwitz és Krakkó helyszíneket.

A képzés időpontja:
A budapesti program: 2017. október 13-15. (péntek-vasárnap), helyszín: AZ
Élet Mente Alapítvány Klubja (Budapest XIII. Hegedűs Gyula utca 8.)
A tanulmányút: 2017. október 28-31. (szombat-kedd, az őszi szünet első
fele, 3 éjszaka)
A képzésen való részvétel INGYENES, de előzetes személyes beszélgetéshez
kötött.