[egyebek] Fwd: Világhírű rendezők a IV. MITEM-en: Lupa, Morfov, Nekrosius!

VPG, titkárság titkarsag at verespg.hu
2017. Feb. 14., K, 07:55:44 CET

*Veres Péter Gimnázium*
iskolatitkárság
*1039 Budapest, Csobánka tér 7.*
Tel.: 243-2710
Fax: 243-2760/133
www.verespg.hu

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Nemzeti Színház <vanda.polgar at nemzetiszinhaz.hu>
Dátum: 2017. február 13. 16:26
Tárgy: Világhírű rendezők a IV. MITEM-en: Lupa, Morfov, Nekrosius!
Címzett: titkarsag at verespg.hu

[image: MITEM]

Kedves Nézőink!

Örülünk, hogy nagy érdeklődés kíséri a *IV. MITEM* előadásait! Ne
késlekedjenek sokat: foglalják le és vásárolják meg jegyeiket időben!

Engedjék meg, hogy az idei *MITEM* programjából most három produkciót
ajánljunk a figyelmükbe, mindhárom a nagyszínpadon kerül majd színre! A
három, világszerte ünnepelt rendező előadása bármelyik színházi
fesztiválon, bárhol a világon *"headliner"* lenne: *Lupa, Morfov és* *Nekrošius
világsztárok!*

Az *Irtás / Holzfällen* című előadást 2014-ben mutatták be Wrocław-ban.
Azóta számos díjat kapott lengyelországi fesztiválokon és rangos nemzetközi
találkozókra hívták. *Krystian Lupát,* Európa egyik legjobb rendezőjét
ezzel az előadással ünnepelték 2016-ban a párizsi Őszi Fesztiválon. *„A
régi idők bohémságának lázadó energiái állami szerződésekké, zsíros
pénzjutalmakká, kitüntetésekké és pozíciókká változtak át. A szabadság
csupán illúzió, kényszer, amely az emberi természetből fakad."* Az előadást
lengyel nyelven, magyar és angol felirattal játsszuk *2017. április 12-én,
18 óra*i kezdettel.

Videóajánló a lengyel előadásról: https://www.youtube.com/watch?v=
foXTDXAdVNw
<https://nemzetiszinhaz.hu/newsletter/stat/gqzxymjtg27tc?ln=1&url=https://www.youtube.com/watch?v=foXTDXAdVNw>

*Az élet szép* című előadás - a Macedón Nemzeti Színház darabja - a
társadalmi felelősségvállalás kérdésével foglalkozik. Filozofikus
gondolatokra késztet és közben megnevettet. A tragikum derűje mindig is
fontos szerepet játszott a kelet-európai népek túlélési stratégiájában -
vallja *Alexander Morfov* bolgár rendező. Az előadást macedón nyelven,
magyar felirattal játsszuk *2017. április 19-én, 19 órától*.

*Eimuntas Nekrošius*-t innovatív rendezései tették világhírűvé.
Újragondolta a Hamletet, a Macbethet, az Othellot, a Sirályt vagy az Énekek
Énekét. Legújabb előadása Franz Kafka utolsó elbeszéléséből, *Az
éhezőművészből* készült. Nekrošius színpadi víziója Kafka sokat elemzett
filozofikus művéből a legtájékozottabb irodalomtudóst is meglepné, a négy
szereplő játéka pedig annyira erőteljes és magával ragadó, hogy a nézőknek
alig marad idejük arra, hogy a filozófiai mélységeket kutassák. Az előadást
litván nyelven, magyar és angol felirattal játsszuk *2017. április 30-án,
20 órától*.

A IV. MITEM fesztiválról bővebb tájékoztatást a *www.mitem.hu
<http://www.mitem.hu>* oldalon találnak, valamint figyelmükbe ajánljuk a *MITEM
facebook* oldalát is!

Idén is nagy szeretettel várjuk Önöket a MITEM-en!

Nemzeti Színház

Leiratkozás a hírlevélről »
<https://nemzetiszinhaz.hu/newsletter/stat/gqzxymjtg27tc?ln=unsubscribe>
--------- következő rész ---------