[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.19. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2016. Május. 5., Cs, 12:36:22 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2016-05-05 12:13 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.19. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200898/c133a4075/f/>
V. évfolyam - 2016. 19. hét, május 9-15.
[image: MTVA: A hét érdekes emberei]

*Glenda Jackson* kétszeres Oscar-díjas angol színésznő 80 éves, 1936. május
9-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200899/c4a897d62/f/>

*Simon Miklós* Széchenyi-díjas orvos, bőrgyógyász, a klinikai dermatológia
kutatója 100 éve, 1916. május 11-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200900/c2ada87a2/f/>

*Eric Burdon* angol énekes, az Animals, majd a War tagja, a "legfeketébb"
fehér énekes 75 éves, 1941. május 11-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200901/c6edeaad1/f/>

*Alvar Aalto* finn építész, iparművész, a modern építészet egyik megújítója
40 éve, 1976. május 11-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200902/c9a0a1f80/f/>

*Gary Cooper* Oscar-díjas amerikai színész 55 éve, 1961. május 13-án halt
meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200903/cea60eb0f/f/>

*Hajnal András* állami díjas matematikus, akadémikus 85 éves, 1931. május
13-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200904/c2db743bb/f/>

*Huszárik Zoltán* posztumusz Kossuth-díjas és Balázs Béla-díjas filmrendező,
érdemes művész, Krúdy Gyula Szindbádjának filmre álmodója 85 éve, 1931.
május 14-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200905/c7369bab5/f/>

*Gerevich Aladár* hétszeres olimpiai bajnok kardvívó, minden idők
legeredményesebb magyar olimpikonja 25 éve, 1991. május 14-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200906/c6768e6fa/f/>

*Méhes György* Kossuth-díjas romániai magyar író, meseíró, műfordító 100
éve, 1916. május 14-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200907/cc4d4e68e/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200908/c3034e3a/f/>
[image: csiksomlyo]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200909/c5ab0732d/f/>

A* csíksomlyói búcsúba* tartó zarándokok Csíkbánkfalva határában.

Csíkbánkfalva, 2014. június 7.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200910/c7038be4a/f/>
[image: mehesgyorgy]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200911/c343c9339/f/>[image:
gerevichaladar]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200912/cc0e82668/f/>[image:
erzsebet90]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200913/cb082d2e7/f/>[image:
alvaraalto]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200914/c77557a53/f/>
[image: MTVA: A hét várható eseményei]

*Május 9. - A Romániai Színházi Szövetség (UNITER) díjkiosztó gálája
Nagyváradon *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200915/c298b835d/f/>

*Május 10-11. -A Hungexpo területén rendezik meg a Bocuse d'Or európai
szakácsverseny döntőjét.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200916/c3d8adf12/f/>

*Május 11-22. - Cannes-ban megrendezik a 69. nemzetközi
filmfesztivált.  *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200917/c9e36df66/f/>

*Május 12-15. - II. Erzsébet királynő 90. születésnapja alkalmából
ünnepségsorozatot tartanak Londonban és a windsori kastély parkjában. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200918/c59e177d2/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200919/c524ac5/f/>
[image: 420vandormadar-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200919/c524ac5/f/>
[image: MTVA: A hét eseményei]

*Május 9. - Európa-nap, az európai béke és egység ünnepe. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200920/c74b5c2f8/f/>*

*90 éve két amerikai, Richard Byrd és Floyd Bennett elsőként repültek át az
Északi-sark felett. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200921/c30b1ef8b/f/>

*Május 14. - Csíksomlyói búcsú   *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200910/c7038be4a/f/>

*Május 14-15. - A vándormadarak világnapja*[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200919/c524ac5/f/>

*Május 15. - A szlovákiai magyarok emléknapja *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200922/cc4655ada/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200923/cb40fae55/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u200924/c73d806e1/f/>.