[egyebek] Fwd: Az E-Learning lehetőségei a mindennapos tanításban

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu

Feladó: Intézet <intezet at fupi.hu>
Tárgy: Az E-Learning lehetőségei a mindennapos tanításban
Címzett: pallviktoria17 at gmail.com, pallviktoria at neteducatio.hu,
igazgato at harsanyi-bp.hu, szakacs at hasanyi-bp.hu, szakica50 at gmail.com,
szaktankata at gmail.com, szalai.bernadett.szb at gmail.com,
szalayne.szollosi.monika.05 at fpsz.net, szalontai.edit at kszki.obuda.hu,
szazman.ildiko at varkonyisuli.hu, szazszorszep at batanet.hu,
szazszorszep at ovoda.kispest.hu, szedi69 at gmail.com,
szedlacsek.eva at szivarvanyovi.ujbuda.hu, szekely.ilona at chello.hu,
szekelyili at gmail.com, szekely.vera at koraifejleszto.hu

Tisztelt Kollégák!

A Független Pedagógia Intézet ’*Az E-Learning lehetőségei a mindennapos
tanításban’* címmel tanfolyamot indít az alábbi témakörökben:

   - Hogyan tudunk önállóan E-learning felületet felépíteni és működtetni?
   - Hogyan tudjuk meglévő tananyagainkat a webes felületen megjeleníteni,
   hogyan tudunk tananyagokat közvetlenül a weben kidolgozni?
   - Hogyan lehet a diákok tanulását on-line eszközökkel segíteni, követni,
   teljesítményüket értékelni?

A tanfolyamon megszerezhető kompetenciák és készségek:

Az E-learning keretrendszerben

   - tananyagok és kurzusok megtervezésére,
   - tanulási környezet, csoportok kialakítása,
   - kurzusok létrehozása,
   - tananyagok feltöltése, megjelenítése,
   - ismeretanyag elsajátításának ellenőrzése, tesztek készítése és
   kiértékelése,
   - tanulók tevékenységeinek, aktivitásának figyelemmel kísérése,
   - tanulók és csoportok tevékenységének statisztikai értékelése.

A tanfolyam március első három hetében, péntek délutánonként (14 – 17
óráig) kerül megrendezésre az alábbi tematikával:

*2016. március 4. *

*A Moodle rendszer installálása, bemutatása, használata (Előadás)*

A résztvevők elsajátíhatják mindazt az elméleti tudást, melyekkel egy
E-learning keretrendszert installálhatnak, testreszabhatnak, adott
tantárgyaknak megfelelő kurzusokat létrehozhatnak, a kurzusokhoz tanulókat
és tananyagokat rendelhetnek, megszervezhetik a tanítás/tanulás folyamatát,
a résztvevők közötti kommunikációt, a diákok aktivitásának nyomonkövetését
és tejesítményük értékelését.

Az előadás végén segítséget nyújtunk  a Moodle rendszer installálásában a
saját gépükre. (Ennek feltétele, hogy a notebook mind hardveres és
szoftveres tulajdonságai megfeleljen a Moodle követelményeinek.)

*2016. március 11. *

*A Moodle rendszer használatának gyakorlati bemutatása, saját gépen való
jártasság beszerése. (Gyakorlat)*

Az előző előadáson elsajátított elméleti ismereteket gyakorlati példákon
keresztül mindenki a saját notebookjára telepített Moodle rendszerben
irányított módon begyakorolhatja.

*2016. március 18.*

*Haladó Moodle technikák – tesztek kidolgozása (Előadás és gyakorlat)*

A tanfolyam résztvevői olyan magasabb szintű elektronikus
tananyagfejlesztési technikákat sajátíthatnak el, mint a kérdésbankok
kialakítása, különböző típusú tesztek kidolgozása, automatikus pontozási és
értékelési technikák megismerése.

*A tanfolyam előadója:* Bálint György, villamosmérnök és mérnöktanár

*A tanfolyam helyszíne:* Független Pedagógiai Intézet, Budapest,  Frankel
Leó u. 6.

*A tanfolyam díja:* bruttó 4000 Ft/alkalom (készpénzben a helyszínen, vagy
előre utalással)

A képzésről igazolást állítunk ki, melynek alapján a 16 óra beszámítható a
hétévenkénti kötelező 120 óra pedagógus-továbbképzés 25% terhére.

*Jelentkezni lehet:* intezet at fupi.hu címen

„Gyakorló pedagógusként sokszor úgy éreztem, mintha be lennék zárva a 45
perces órák adta keretek közé. Ennyi időm van a diákokkal való közvetlen
kapcsolattartásra, az új anyag bemutatására, az ismétlésre, a
számonkérésre, a korrepetálásra, felzárkóztatásra és tehetséggondozásra.
Ugyan napról napra csiszoltam egyre tökéletesebbre azokat a technikákat,
amelyek segítségével még hatékonyabban lehetett kihasználni a tanítási óra
adta lehetőségeket, de messze nem értem el azokat az eredményeket,
amelyekkel elégedett lehettem volna akár én, akár a diákjaim.

Pár évvel ezelőtt megismerkedtem a Moodle nevű E-Learning rendszerrel, és
lassan elkezdtem használni  a tanításában.
A Moodle által biztosított eszközök segítségével  egyszerűen és rugalmasan
lehet a képzés teljes folyamatát megtervezni, az egyes egységek tartalmát
kidolgozni, a tananyagokat rendszerezni és strukturálni, ezeket a
tanulóknak eljuttatni. Nyomon lehet követni azt a folyamatot, ahogyan a
tanulók ezeket az anyagokat feldolgozzák, nagyon hatékonyan lehet kezelni
az azonnali visszajelzéseket (akár a tanár, akár a diák oldaláról
kiindulva), valamint a rendszer segítségével objektívan, a robot munkát a
tanár válláról levéve, lehet az értékelések egy részét automatizálni.

Minden tanulóról napra és feladatra lebontott statisztika áll azonnal
rendelkezésre, ami messzemenőleg segít akár a felzárkóztatás, akár a
tehetséggondozás folyamatának megtervezésében.

Talán sokan arra gondolhatnak, hogy mindez mennyivel több munkát ró a
pedagógusra, ezért a Független Pedagógiai Intézetben egy olyan
továbbképzést szervezünk, melynek keretében a Moodle rendszer használatát
gyakorlati példákon keresztül bemutatjuk, megtanítjuk.

A továbbképzés célja nem az, hogy az eddig jól bevált tanítási
technikáinkat feladva, egy teljesen új rendszert vezessünk be. Sokkal
inkább az, hogy az eddigi technikákat és módszereket egy  egységes
rendszerbe szervezve, egységes egészként láthassuk. „ (Bálint György)

Szeretettel hívunk és várunk mindenkit!

Juhász Ildikó
igazgató

*Független Pedagógiai Intézet*