[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.4. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2016. Jan. 21., Cs, 16:23:50 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2016-01-21 14:19 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.4. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194263/c7e7dc6b5/f/>
V. évfolyam - 2016. 4. hét, január 25-31.
[image: MTVA: A hét érdekes emberei]

*Bereményi Géza* Kossuth- és József Attila-díjas író, Balázs Béla-díjas
filmrendező 70 éves, 1946. január 25-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194264/cb9aa6e01/f/>

*Wolfgang Amadeus Mozart* osztrák zeneszerző, minden idők egyik legnagyobb
zenei lángelméje 260 éve, 1756. január 27-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194265/ce774970f/f/>

*Teleki Sándor* gróf, honvédezredes, emlékíró, szabadságharcos 195 éve,
1821. január 27-én született.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194266/cf375cb40/f/>

*Ingrid Thulin* svéd színésznő, rendező 90 éve, 1926. január 27-én
született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194267/c50c9cb34/f/>

*Jerry Siegel* amerikai képregényíró, Superman megálmodója 20 éve, 1996.
január 28-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194268/c971e6380/f/>

*Sir Francis Drake* angol tengerész, Őfelsége kalóza, a "hét tenger ördöge"
420 éve, 1596. január 28-án halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194269/ccead5e97/f/>

*Mádl Ferenc* Széchenyi-díjas jogász, akadémikus, politikus, Magyarország
rendszerváltás utáni második államfője 85 éve, 1931. január 29-én
született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194270/cb80c68f3/f/>

*Tinódi Lantos Sebestyén* költő, énekmondó, zeneszerző 460 éve, 1556.
január 30-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194271/cfc084580/f/>

*Alan Alexander Milne* angol író, Micimackó "szülőatyja" 60 éve, 1956.
január 31-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194272/c8dcf0d1/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194273/c78b6045e/f/>
[image: koztarsasag]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194274/cbf61acea/f/>

Sok ezer ember ünnepli a Kossuth téren, a Parlament előtt a Magyar
Köztársaság kikiáltását.

Budapest,
1946. február 1.
MTI Fotó/MAFIRT: -

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194275/ce1bf55e4/f/>
[image: madlferenc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194276/cf5be09ab/f/> [image:
hastypudding]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194277/c560209df/f/> [image:
mozart] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194278/c91d5a16b/f/>
 [image: beremenyigeza]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194279/cc8669c7c/f/>
[image: MTVA: A hét várható eseményei]

*2016. január 27-30. - AGROmashEXPO a Hungexpo Budapesti
Vásárközpontban.  *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194280/cb7dd537c/f/>

*2016. január 28./február 5. - Átadják az amerikai Harvard Egyetem
színjátszó csoportja által odaítélt Hasty Pudding-díjat. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194281/cf3d97e0f/f/> 2016.
január 31. - Mendelssohn-Schumann-maratont rendeznek a Müpában.  [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194282/c70dcb5e/f/>*

*2016. január 31. - Budapesten rendezi szokásos éves díjátadóját a vizes
sportokat tömörítő nemzetközi szövetség (FINA).* [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194283/c77673fd1/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194284/cb0b09765/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194285/cee6e6e6b/f/>
[image: 420Challenger]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194285/cee6e6e6b/f/>
*[image: MTVA: A hét eseményei]*

*485 éve katasztrofális földrengés sújtotta Lisszabont, az elemi csapásnak
több tízezren estek áldozatul. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194286/cfa6f3224/f/>*

*Január 27. - Merici Szent Angéla olasz katolikus szűz, rendalapító
ünnepe. **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194287/c59d33250/f/>*

*30 éve, a fellövés után felrobbant a Challenger amerikai űrrepülőgép, hét
űrhajós életét vesztette. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194285/cee6e6e6b/f/>

*70 éve a magyar nemzetgyűlés az 1946. évi I. törvénycikkben
kinyilvánította, hogy Magyarország államformája köztársaság. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194275/ce1bf55e4/f/>

*55 éve a Mercury MR-2 amerikai űrhajó fedélzetén űrutazásra indult az első
emberszabású majom. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194288/c9e049ae4/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194289/cc7b7a7f3/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u194290/cbb88bc9d/f/>.