[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.6. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2016. Feb. 4., Cs, 12:37:19 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2016-02-04 12:22 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.6. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195039/c13306150/f/>
V. évfolyam - 2016. 6. hét, február 8-14.
[image: MTVA: A hét érdekes emberei]

*Rideg Sándor* Kossuth-díjas író, az Indul a bakterház szerzője 50 éve,
1966. február 8-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195040/c6a406cbb/f/>

*Jávori Ferenc* (Fegya) Kossuth-díjas zenész, zeneszerző, a Budapest
Klezmer Band alapítója 70 éves, 1946. február 10-én született. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195041/c2e4441c8/f/>

*Csák Ibolya* (Kádár Lajosné) az 1936-os berlini olimpia női magasugró
bajnoka 10 éve, 2006. február 10-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195042/cda90f499/f/>

*Paul Bocuse* francia mesterszakács, a francia konyhaművészet megújítója 90
éves, 1926. február 11-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195043/caafa0016/f/>

*Anna Pavlovna Pavlova* orosz balett-táncosnő 135 éve, 1881. február 12-én
született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195044/c6d2da8a2/f/>

*Richard Dedekind* német matematikus, egyetemi tanár 100 éve, 1916. február
12-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195045/c33f351ac/f/>

*Szendrey-Karper László* kétszeres Liszt Ferenc-díjas gitárművész, érdemes
művész, egyetemi tanár 25 éve, 1991. február 12-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195046/c27f20de3/f/>

*Csűry Bálint* nyelvész, egyetemi tanár, akadémikus, a magyar
nyelvjáráskutatás megújítója 130 éve, 1886. február 13-án született, és 75
éve, 1941. február 13-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195047/c844e0d97/f/>

*Sigmar Polke* német festő, a kapitalista realizmus nevű stílusirányzat
egyik alapítója 75 éve, 1941. február 13-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195048/c4399a523/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195049/c1a2a9834/f/>
[image: hamvazoszerda]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195050/c2b8d5eff/f/>

Erdő Péter bíboros hamuval keresztet rajzol a szertartás résztvevőinek
homlokára az esztergomi bazilikában tartott *hamvazószerdai* szentmisén.

Esztergom,
2014. március 5.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195051/c6f89738c/f/>
[image: javoriferenc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195052/c9b5dc6dd/f/> [image:
penicillin]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195053/ceb373252/f/> [image:
berlin] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195054/c2ce09ae6/f/>
 [image: szendrey]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195055/c723e63e8/f/>
[image: MTVA: A hét várható eseményei]

*2016. február 11. - Torkos csütörtök.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195056/c663f3fa7/f/>

*2016. február 11-21. - Megrendezik a 66. berlini nemzetközi
filmfesztivált, a Berlinalét. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195057/cc5833fd3/f/> 2016.
február 11-21. - Megrendezik a 25. havannai nemzetközi
könyvfesztivált.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195058/c2549767/f/>*

*2016. február 14. - Bálint napon adják át a magyar líra kiemelkedő
alakjainak és a magyar irodalmat fordító külföldi költőknek odaítélt
kitüntetést, a Balassi-kardot.*
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195059/c5be7aa70/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195060/c74207192/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195061/c30245ce1/f/>
[image: 420hazassag2016-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195061/c30245ce1/f/>
*[image: MTVA: A hét eseményei]*

*Február 10. - hamvazószerda, a keresztény vallásban a húsvét előtti
nagyböjt kezdete. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195051/c6f89738c/f/>*

*340 éve Hollandia kifizette a váltságdíjat a Magyarországon ártatlanul
gályarabságra ítélt protestáns hitvallókért. **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195062/cc4f0e9b0/f/>*

*75 éve Angliában alkalmaztak először penicillinkezelést emberen. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195063/cb49a1d3f/f/>

*60 éve Moszkvában megkezdődött a Szovjetunió Kommunista Pártjának XX.
kongresszusa. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195064/c734db58b/f/>

*Február 14. - Szent Bálint (Valentin) emlékére a neve napján világszerte
megünneplik a szerelmesek napját. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195065/c2d934c85/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195066/c399210ca/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u195067/c9a2e10be/f/>.