[egyebek] Fwd: Modern Iskola hírlevél - 2016-08-30

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2016. Aug. 30., K, 14:15:33 CEST


---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Modern Iskola <info at moderniskola.hu>
Dátum: 2016. augusztus 30. 12:16
Tárgy: Modern Iskola hírlevél - 2016-08-30
Címzett: Papp György <papp.gyorgy at verespg.hu>


Modern Iskola hírlevél
Hogyan érhetők el a tanmenetek és mi az a "rugalmas tanmenet" ez esetben?
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19469>
[image: Tanmenetek az OFI-tól- forrás OFI.HU]   Komplett tanmenetcsomagok
készültek az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet- OFI által kiadott szinte
összes tankönyvsorozathoz, amelyek folyamatosan kerülnek fel tanévkezdésig
a Nemzeti Köznevelési Portálra és a Tankönyvkatalógusra. - áll az ofi.hu
cikkében. "A pedagógusok már nagyon várták ezt . Az OFI.hu honlapra
feltöltött tanmenetek mellett három rövid videóinterjú is látható a
cikkben: az első részében Kóródi Bence, az OFI vezető szerkesztője beszél
még többek közt a tanmenet, a pedagógiai gyakorlat és a tankönyvek
kapcsolatáról. Ez után Grófné Salamon Éva alsós tanító és Keszeli Zoltánné
felsős történelemtanár beszél arról, hogy miért segítség a pedagógusoknak,
hogy a tankönyvekhez letölthető tanmenetjavaslatokat érnek el, hogyan
készítik el saját tanmeneteiket és miképpen használnák a rugalmas
tanmeneteket. Végül Kojanitz László az OFI szakmai tanácsadója beszél
arról, hogy miben nyújtanak segítséget a hagyományos és a rugalmas
tanmenetek, illetve hogy hogyan épülnek fel.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19469>
56 különféle új kísérleti tankönyv kerül az iskolákba
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19550>
[image: Forrás: OFI]    A korábbi ütemtervnek megfelelően lezárult a
kísérletitankönyv-fejlesztés első szakasza, amelyben a pedagógusok és az
OFI szakembereinek közös munkájaként létrejöttek az újgenerációs
tankönyvek. Összesen 31 újgenerációs tankönyv nyerte el végső változatát az
1., 5. és 9. évfolyamokon. Ezen felül teljessé vált a kísérleti tankönyvek
kínálata, azaz már 4., 8. és 12. évfolyamon is választhatók. 2016-ban 56
különféle új kísérleti kiadvány kerül az iskolákba.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19550>
Táborozás másként, avagy hogy fér össze a nyári táborozás és a digitális
oktatás? <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19532>
[image: 20160726_110433]   Drónröptetés, robotkutya-programozás, 3D
nyomtatás és persze Balaton, labdázás, sorversenyek, falmászás, dinnyeevés,
koncertek.. Ez mind a 2016-os Erzsébet -táborok programja. A programok
között megkerestük a digitális kompetenciafejlesztéshez kapcsolódó
tevékenységeket, és megnéztük, hogyan oldják meg a feladatokat ilyen extrém
körülmények között. <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19532>
Pedagógusokat is kitüntettek a nemzeti ünnep alkalmából - nézze meg, kit
ismerhet! <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19435>
[image: aug-20-kituentetes]   Az államalapítás és államalapító Szent István
királyunk emléke előtt tisztelgő nemzeti ünnepünk, augusztus 20-a
alkalmából Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter és Závogyán
Magdolna, az Emberi Erőforrások Minisztériumának kultúráért felelős
helyettes államtitkára állami kitüntetéseket adott át a Pesti Vigadó
dísztermében tartott ünnepségen 2016. augusztus 18-án. A kitüntetettek
névsorában számos pedagógust, oktatót, nevelőt, az ő képzésükben dolgozó
szakembert is találhatunk, kiemeltük őket. Nézze, kiket?
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19435>
1353- aki hívja, tanszerekkel segít - az Ökumenikus Segélyszervezet sikeres
kezdeményezéséről <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19560>
[image: moscsomag]   A tanévkezdést megelőző napokban érkezik hajrájához a
gyűjtés a 1353-as adományvonalon. A Ökumenikus Segélyszervezet tanévkezdési
kampányában adományt gyűjtenek és tanszereket szállítanak a rászorulóknak.
Képes beszámolónk következik.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19560>
Fordított osztályteremben indul a tanév - interjú egy borsodi faluban
tanító pedagógussal <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19460>
[image: oran]   Hogyan lehet egy hátrányos helyzetű tanulókat is nagy
számban fogadó vidéki iskolában korszerűen és élményszerűen matematikát
tanítani? Milyen feladatok várnak a pedagógusra és milyen lehetőségei
vannak? Mire jók a pedagógus közösségek, miről lehet olvasni egy tanárnő
blogjában? Hogyan lehet felkészülni a tanórákra, mi segíthet itt, és
például mi az a "fordított osztályterem"? Tóth Lászlóné, Katalin interjúja
inspiráló pedagógus-beszélgetéseink sorába illeszkedik.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19460>
Időt nyerhet az óratervező programmal - hogyan?
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19463>
[image: laptopnaptar]   A pedagógusok kötelező dokumentációját és a tanórai
felkészülést egyaránt segíti a pedagógusok által kifejlesztett óratervező
program.Hogy a legértékesebbet, időt nyerni tudjon valaki, ahhoz most a
CLASSBOOK óratervező programot ajánljuk, ami segít a pedagógusok
felkészülését. Mutatjuk, hogyan és mutatjuk, mik az elemei. Kipróbálná? Mi
a véleménye? <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19463>
Hogyan lehet együttműködő, talpraesett fiatalokat nevelni? Például így! Ön
szerint? <http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19395>
[image: a csoportmunka fontossága forrás: pexels.com]   Csoportmunka és
egyéni fejlesztés – Hogyan tanítják meg a diákokat már kis korban
felelősséget vállalni Svédországban, Norvégiában és Németországban?
Oktatási módszereikből, tanulásszervezési eljárásaikból, hozzáállásukból
mit vehet át egy hazai pedagógus vajon? Ön szerint? Pozsgai Anita főiskolai
oktató hazánkban tanuló külföldi fiatalokat kérdezett tapasztalataikról.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19395>
Internetes párbeszédek - meghökkentő hatás a valóságban
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19517>
[image: babazsakon]   Hogyan, hol, mikor beszéljünk a fiatalokkal az
internetezésről? Általában kihívást jelent offline körülmények között
felidézni egy virtuális világot, és az ott megélt- valós -érzelmekre,
tapasztalatokra visszaemlékezni. Egy, iskolákban is használható jó
gyakorlat most a hagyományos értelemben vett oktatás helyett rögtönzéses
színészi játékkal kísért előadással, problémafelvetéssel és az azt követő
beszélgetéssel várja a résztvevőket, mely a megoldások közösségi
összegzésével zárul. Erről beszélgetünk.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19517>
"12 ok, amiért szerethet valaki tanítani" - és Önnek mik az érvei:)?
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19566>
[image: sunset-1331088_960_720]   Az angol nyelvű TeachHUB Blog-on találtuk
ezt az összeállítást, amiben 12 okot sorol fel a név szerint nem említett
pedagógus szerző, amiért szeret pedagógus lenni, miért szeret tanítani.
Ezek a szerző személyes meglátásai. Azt szeretnénk megtudni, hogy Ön
melyikkel ért egyet, és vajon mi az Ön véleménye? Lehet ezekkel egyáltalán
azonosulni? A moderniskola.hu most várja a magyar pedagógusok jelzéseit
ezzel kapcsolatban: szedjünk össze mi is pár okot. Válaszaikat várjuk
kommentben vagy e-mailben az info at moderniskola.hu címre, névvel vagy név
nélkül közöljük:). Válaszaikat várjuk kommentben vagy e-mailben az
info at moderniskola.hu címre.
<http://moderniskola.hu/hirlevel/x.php?h=28&p=19566>

Ezt az e-mailt azért kapta, mert feliratkozott a Modern Iskola magazin
hírlevelére. Ha le szeretne iratkozni, kérjük kattintson ide
<http://moderniskola.hu/hirlevel/leiratkozas.php?email=papp.gyorgy@verespg.hu>
.
--------- következő rész ---------
Egy csatolt HTML állomány át lett konvertálva...
URL: <http://almos.verespg.hu/pipermail/egyebek/attachments/20160830/5d533925/attachment.html>


További információk a(z) Egyebek levelezőlistáról