[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.15. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2016. Ápr. 7., Cs, 11:30:43 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2016-04-07 11:28 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2016.15. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199131/c9529d313/f/>
V. évfolyam - 2016. 15. hét, április 11-17.
[image: MTVA: A hét érdekes emberei]

*Bertalan Árpád* katonatiszt, a magyar katonai ejtőernyőzés megalapítója 75
éve, 1941. április 12-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199132/c61fd6642/f/>

*Bobby Moore* angol világbajnok labdarúgó, 108-szoros válogatott 75 éve,
1941. április 12-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199133/c119792cd/f/>

*Igor Jevgenyevics Tamm* Nobel-díjas szovjet-orosz fizikus 45 éve, 1971.
április 12-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199134/cd6403a79/f/>

*Eötvös Károly* ügyvéd, író, újságíró, politikus, a hírhedt tiszaeszlári
per védőügyvédje 100 éve, 1916. április 13-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199135/c889ec377/f/>

*Major Tamás* kétszeres Kossuth-díjas színész, rendező, színigazgató 30
éve, 1986. április 13-án halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199136/c9c9f9f38/f/>

*Jules Ardouin-Mansart,* XIV. Lajos főépítésze, a versailles-i kastély
építésének befejezője 370 éve, 1646. április 16-án született. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199137/c3f239f4c/f/>

*Tóth Árpád* költő, műfordító, újságíró 130 éve, 1886. április 14-én
született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199138/cf8f437f8/f/>

*Makláry Zoltán* Kossuth-díjas színész 120 éve, 1896. április 16-án
született.[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199139/ca1470aef/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199140/cd8370704/f/>
[image: mitem]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199141/c9c332a77/f/>

A Kaposvári Egyetem színészhallgatója a II. Madách *Nemzetközi Színházi
Találkozó (MITEM)* megnyitóján Budapesten, a Nemzeti Színház Bajor Gizi
parkjában

Budapest,
2015. április 14.
MTI Fotó: Koszticsák Szilárd

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199142/c68e79f26/f/>
[image: snetberger]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199143/c188d6ba9/f/>[image:
maklary]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199144/cdf5ac31d/f/>[image:
katyn] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199145/c81843a13/f/>[image:
totharpad]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199146/c9585665c/f/>
[image: MTVA: A hét várható eseményei]

*Április 11-24. - Madách Nemzetközi Színházi Találkozó (MITEM) *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199142/c68e79f26/f/>

*Április 13-15. - Szombathelyen megrendezik a Savaria Filmszemlét.  *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199147/c36396628/f/>

*Április 15. - Snétberger Ferenc gitárművész lemezbemutató koncertje *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199148/cf1eece9c/f/>

*Április 17.- 14. Élet Menete felvonulás  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199149/ca85df38b/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199150/c99fa3540/f/>
[image: 420katyin-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199150/c99fa3540/f/>
[image: MTVA: A hét eseményei]

*55 éve Jeruzsálemben megkezdődött a Moszad által Argentínában elrabolt
Adolf Eichmann, a náci holokauszt egyik fő felelősének pere. [image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199151/cddfe1833/f/>*

*55 éve bocsátották Föld körüli pályára a világ első embert szállító
űrhajóját, fedélzetén Jurij Gagarin repülőőrnaggyal. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199152/c292aad62/f/>

*Április 13. - A katyni vérengzés áldozatainak emléknapja *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199150/c99fa3540/f/>

*95 éve alakult meg a trianoni béke után az országot konszolidáló, Bethlen
István gróf vezette kormány. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199153/c594059ed/f/>

*25 éve Kelet-Európában elsőként alakult meg a Magyar Ökumenikus
Szeretetszolgálat. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199154/c9e97f159/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199155/cc0490857/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u199156/cd4485418/f/>.