[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.39. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Sze. 17., Cs, 13:01:21 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-09-17 11:51 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.39. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185405/cd1d736b/f/> IV.
évfolyam - 2015. 39. hét, szeptember 21-27. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Szirtes Ági* Kossuth-díjas színésznő 60 éves, 1955. szeptember 21-én
született Budapesten.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185406/c191c2f24/f/>

*Benedek Marcell* Kossuth-díjas irodalomtörténész, író, műfordító 130 éve,
1885. szeptember 22-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185407/cbaa02f50/f/>

*Erich von Stroheim* osztrák származású amerikai filmszínész, rendező 130
éve, 1885. szeptember 22-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185408/c7d7787e4/f/>

*Katona Ferenc* Széchenyi-díjas orvos, fejlődésneurológus 90 éves, 1925.
szeptember 23-án született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185409/c24c4baf3/f/>

*Peter Carl Fabergé* francia származású orosz ékszerész, aranyműves, a
híres Fabergé-tojások készítője 95 éve, 1920. szeptember 24-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185410/ce4c7794/f/>

*Hans Geiger* (eredeti nevén Johannes Wilhelm Geiger) német fizikus, a
részecskeszámláló egyik feltalálója 70 éve, 1945. szeptember 24-én hunyt
el.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185411/c4a485ae7/f/>

*Sáska László* magyar orvos, Afrika-kutató 125 éve, 1890. szeptember 26-án
született. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185412/cbe9cefb6/f/>*Bartók
Béla* zeneszerző, népzenekutató, zongoraművész 70 éve, 1945. szeptember
26-án halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185413/ccef61b39/f/>

*Alberto Moravia* olasz prózaíró, költő 25 éve, 1990. szeptember 26-án halt
meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185414/c921b38d/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185415/c57ff4a83/f/> [image:
kutatok]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185416/c43fe16cc/f/>

Egy kisfiú mikroszkópba néz a *Kutatók éjszakáján*
a Pécsi Tudomány Egyetem Biológiai Intézetének laboratóriumában.

Pécs, 2014. szeptember 26.
MTI Fotó:
Sóki Tamás

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185417/ce04216b8/f/>
[image: bartokbela]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185418/c2795be0c/f/> [image:
martonaron]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185419/c7e26831b/f/> [image:
benedekmarcell]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185420/cac10b26/f/> [image:
sztjupat]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185421/c4ec52655/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. szeptember 23-27. - Megrendezik a 2. Budapest Nemzetközi
Dokumentumfilm Fesztivált.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185422/cba119304/f/>

*2015. szeptember 24-27. - 31. göteborgi nemzetközi könyvvásár [image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185423/cca7b678b/f/> 2015.
szeptember 25-26. - Lakitelek ad otthont a Márton Áron, a 20. század
püspöke című vetélkedő döntőjének.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185424/cdaccf3f/f/>*
*2015. szeptember 25. - Kutatók éjszakája* [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185417/ce04216b8/f/>

*2015. szeptember 25. - Bábok éjszakája a Holnemvolt Parkban* [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185425/c53723631/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185426/c47736a7e/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185423/cca7b678b/f/> [image:
420konyv]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185423/cca7b678b/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*Szeptember 21. - Szent Máté ünnepe, a katolikus egyházban a könyvelők, az
adószedők, a bankárok, a pénzügyőrök és a biztonsági emberek
védőszentje. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185427/ce4cf6a0a/f/>*

*Szeptember 21. - A magyar dráma napja **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185428/c2318c2be/f/>*

*Szeptember 23. - Jóm-kipúr, a zsidó vallás egyik legnagyobb ünnepe.  *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185429/c7aabffa9/f/>

*30 éve indult Föld körüli útjára a magyar Szent Jupát vitorlás. [image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185430/c41921468/f/>*

*190 éve nyitották meg a világ első közforgalmú, menetrendszerű vasútját
Stockton és Darlington között.*[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185431/c596391b/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185432/cf1428c4a/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u185433/c812878c5/f/>.