[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.43. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Okt. 15., Cs, 13:36:00 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-10-15 12:37 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.43. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187222/c9f744f3f/f/> IV.
évfolyam - 2015. 43. hét, október 19-25. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Escher Károly* fotóriporter, a magyar fotóművészet kiemelkedő alakja 125
éve, 1890. október 21-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187223/cef1ebbb0/f/>

*Nyikita Szergejevics Mihalkov* Oscar-díjas orosz filmrendező október 21-én
lesz hetvenéves. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187224/c28c91304/f/>

*Pelé,* a háromszoros világbajnok brazil labdarúgó, a "Fekete Gyöngyszem"
75 éves, 1940. október 23-án született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187225/c7617ea0a/f/>

*Pierre Gassendi* francia matematikus, filozófus, fizikus és csillagász 360
éve, 1655. október 24-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187226/c6216b645/f/>

*Alessandro Scarlatti* olasz zeneszerző, a nápolyi iskola vezéralakja 290
éve, 1725. október 24-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187227/cc1aab631/f/>

*Teleki József* gróf történetíró, a Magyar Tudományos Akadémia első elnöke
225 éve, 1790. október 24-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187228/c67d1e85/f/>

*Giorgione da Castelfranco* olasz festő 505 éve, 1510. október 25-én halt
meg. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187229/c5fce2392/f/>*Ascher
Oszkár* Kossuth-díjas színész, előadóművész, rendező 50 éve, 1965. október
25-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187230/c64f7c853/f/>

*Komlós Péter* Kossuth-díjas hegedűművész, a Bartók vonósnégyes alapító
tagja 80 éves, 1935. október 25-én született Budapesten. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187231/c20f3e520/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187232/cd4275071/f/> [image:
nemzetiunnep]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187233/ca44da4fe/f/>

Tüntetők tömege vonul a Bem-szoborhoz a
Margit hídon át.

Budapest,
1956. október 23.
MTI Fotó:
Bojár Sándor

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187234/c639a0c4a/f/>
[image: pele]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187235/c3d44f544/f/> [image:
ascheroszkar]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187236/c2945a90b/f/> [image:
janospal]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187237/c8af9a97f/f/> [image:
escherkaroly]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187238/c4d2e01cb/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. október 21-25. - Magyarország a közép-kelet-európai országok közül
elsőként rendezi meg a World Music Expót (Womex).  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187239/c149d3cdc/f/>

*Október 22. - Először adják át a Capa-nagydíjat. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187240/c6ded3137/f/>*

*Október 24. - A magyar operett napja * [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187241/c29e91c44/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187242/cdd3da915/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187243/cad575d9a/f/> [image:
420papa-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187243/cad575d9a/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*140 éve vette át a kormányfői tisztséget Tisza Kálmán szabadelvű
politikus. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187244/c6a80f52e/f/>*

*140 éve Trefort Ágoston kultuszminiszter rendelete alapján a lányok előtt
is megnyílt a tanítói pálya. **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187245/c345e0c20/f/>*

*Október 22. - Szent II. János Pál pápa ünnepe, ez a nap pápaságának
kezdete.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187243/cad575d9a/f/>

*Október 23. - Nemzeti ünnep az 1956-os forradalom és szabadságharc,
valamint a köztársaság 1989. október 23-i kikiáltásának emlékére. [image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187234/c639a0c4a/f/>*

*225 éve tartotta meg Kelemen László színtársulata az első magyar nyelvű
színielőadást a budai Várszínházban.*[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187246/c205f506f/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187247/c83e3501b/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u187248/c4434f8af/f/>.