[egyebek] Fwd: MCC hírcsokor 2015. október 12. (béta verzió)

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Okt. 12., H, 12:25:13 CEST

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Tarján Kata <ktarjan at mcc.hu>
Dátum: 2015. október 12. 12:07
Tárgy: MCC hírcsokor 2015. október 12. (béta verzió)
Címzett: papp.gyorgy at verespg.hu

Kedves Kollégánk! Tisztelt Partnerünk!

Az Alapítók egy régi álma válik valóra a középiskolák számára
eljuttatott heti hírcsemege levelek beindulásával.

Célunk az információ-és a tudásmegosztás, lépést tartani a
legfrissebb, oktatást érintő eseményekkel.

Örömmel fogadjuk visszajelzését, további fejlesztési ötleteit,
észrevéteit a szolgáltatással kapcsolatban.

*10 dolog, ami miatt még mindig megéri tanárként dolgozni; *

*öt magyar egyetem a legjobbak között; *

*hallgatókat küldene külföldre a kormány; *

*a PDSZ szerint pedig nincs ma Magyarországon elégedett pedagógus*.

Az MCC és a Cook Communications idén is meghirdeti ösztöndíjpályázatát
(MCC <http://mcc.hu/komaromy_2015>)

PénzSztár: négyezer középiskolás versenyez (Az én pénzem
<http://www.azenpenzem.hu/cikkek/penzsztar-negyezer-kozepiskolas-versenyez/2787/>)

Nagy béremelést ígér a kormány a felsőoktatásban (hvg.hu
<http://hvg.hu/gazdasag/20151010_Nagy_beremelest_iger_a_kormany_a_felsookt>)

A gimnáziumok köszöntésével indult az ELTEfeszt (ELTE
<https://www.elte.hu/hir?id=NW-7430>)

6700 hallgatót küldene külföldre a kormány (Origo
<http://www.origo.hu/gazdasag/20151005-kormany-kulfold-hallgato-foiskola-milliard.html>)

Nincs ma Magyarországon elégedett pedagógus (PDSZ
<http://www.pdsz.hu/cikk/36828>)

Friss világrangsor: öt magyar egyetem jutott a legjobbak közé (Eduline
<http://eduline.hu/felsooktatas/2015/10/9/us_news_rangsor_2016_5E6YHI>)

Kikerülhet a felsőoktatási törvényből az ötéves szabály (Magyar Nemzet
<http://mno.hu/oktatas_es_neveles/maruzsa-modosulhat-az-oteves-szabaly-a-zarovizsga-megszerzesere-1308297>)

Megvannak a világ legokosabb középiskolásai (Eduline
<http://eduline.hu/kozoktatas/2015/10/7/Megvannak_a_vilag_legokosabb_kozepiskolasai_PXSVMV>)

Ezért a 10 dologért még mindig megéri tanárként dolgozni (Eduline
<http://eduline.hu/kozoktatas/2015/10/7/Ezert_a_10_dologert_meg_mindig_megeri_tanar_I8ZEC9>)

Mesterségesen szaporítaná az egyetemeket a kormány (hvg.hu
<http://hvg.hu/itthon/201541_foiskolakbol_egyetemeket_krealna_a_kormany_>)

Pázmány-napok október 14-étől a katolikus egyetemen (PPKE
<https://btk.ppke.hu/karunkrol/hirek/pazmany-napok>)

A közszolgálati egyetem privilégiumai II. (Átlátszó
<http://oktatas.atlatszo.hu/2015/09/30/a-kozszolgalati-egyetem-privilegiumai-ii/>)

There's No More Valuable Investment Than in a Girl's Education
(Huffington Post
<http://www.huffingtonpost.com/up-for-school-/theres-no-more-valuable-i_b_8271138.html>)

TpT: The site that can make teachers millionaires? (CNBC
<http://www.cnbc.com/2015/10/09/teacherspayteachers-a-hub-for-education-materials.html>)

A Radical Approach to Education (Oxonian Review
<http://www.oxonianreview.org/wp/a-radical-approach-to-education/>)

Huge shortfall in teachers forces schools to look overseas for new
recruits (Guardian
<http://www.theguardian.com/education/2015/oct/10/teacher-shortfall-schools-overseas-recruits>)

Ha a hírleveleinkről leiratkozna, kérem egy válasz-emailben jelezze számunkra!

A további együttműködés reményében,

Üdvözlettel:

Tarján Kata

programvezető