[egyebek] Fwd: A Capa Központ hírei

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Okt. 9., P, 09:12:45 CEST

---------- Továbbított levél ----------
Feladó: Capa Központ <info at capacenter.hu>
Dátum: 2015. október 8. 15:39
Tárgy: A Capa Központ hírei
Címzett: papp.gyorgy at verespg.hu

  2015/41.
[image: C.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=6&F=H>

                                      [image: fb_png.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=1&F=H>  [image:
_CAPA_teljesnev_.png]
 KIÁLLÍTÁSOK
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=15&F=H>      |
 ESEMÉNYEK <http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=19&F=H>
   |       FÉNYKÉPEK
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=16&F=H>     |
   VIDEÓK <http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=13&F=H>

[image: biroeszter_1008_fokep.jpg]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=174&F=H>
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=109&F=H>Biró
Eszter: Receptkönyv – Goethe: Vándor éj dala, 2015.

*Biró Eszter: Receptkönyvkiállításmegnyitó – 2015. október 12., hétfő
18.00 *
Biró Eszter nagymamáját 16 évesen vitték Bergen-Belsenbe. Két tárgyat vitt
magával: az egyik egy füzet volt, amelybe ceruzával írt verseket gyűjtött.
A koncentrációs táborban azonban kitörölte a füzetből a korábban leírt
verseket és a helyükre ételrecepteket írt.

A Project Roomban október 12-én, hétfőn 18 órakor nyíló kiállításon az
eredeti receptkönyv és a Biró Eszter által feldolgozott könyvoldalak képei
mellett az ételek elérhetetlenségének szimbolikus aspektusaként a fényképek
felvágott negatívjai is megjelennek. A kiállítás kurátora: Gellér Judit.
------------------------------

*A Capa-nagydíj 2015 ösztöndíjasainak nyilvános prezentációja*

*Magyar és angol nyelvű tárlatvezetések a Capa in Color kiállításon*
  [image: capanagydij_ajanlo.jpg]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=170&F=H>   [image:
cic_1008_ajanlo.jpg]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=6&F=H>

*2015. október 9., 13.00 *

Utolsó szakaszához ért a Capa-nagydíj 2015 pályázata. A korábban
kiválasztott három ösztöndíjas – Kudász Gábor Arion, Sopronyi Gyula és
Stiller Ákos – nyilvános prezentáció keretében mutatja be munkáit a
zsűrinek október 9-én, pénteken 13 órától az Art Market Budapest nemzetközi
kortárs képzőművészeti vásáron (Millenáris D épület / Inside Art terem). A
magyar és nemzetközi szakemberekből álló, hattagú független zsűri ezt
követően választja majd ki azt az egy alkotót, aki október 21-én elsőként
átveheti a 3 millió 500 ezer forinttal járó Capa-nagydíjat. A nagydíjas
nevét október 21-én, a Capa Központban tartandó díjátadón hozzuk
nyilvánosságra. (© Capa Központ)
[image: more2.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=170&F=H>

*2015. október 9. és 11.*A nagy sikerre való tekintettel október 31-ig
látható a Capa in Color kiállítás, Európában elsőként a Capa Központban!
Október 9-én, pénteken 18 órától Petrányi Zsolt művészettörténész, a Capa
in Color kiállítás társkurátora tart tárlatvezetést. Október 11-én,
vasárnap 17 órától pedig angol nyelvű tárlatvezetés keretében tekinthető
meg a kiállítás. A tárlatvezetéseken a kiállításra váltott belépőjeggyel
lehet részt venni. (Robert Capa, [Humphrey Bogart és Peter Lorre az Ördögi
kör forgatásán, Ravello, Olaszország], 1953. április © Robert
Capa/International Center of Photography/Magnum Photos)
[image: more2.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=6&F=H>

[image: kollanyimemento_1008_ajanlo.jpg]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=168&F=H>

*Kollányi Péter: Memento*

Kollányi Péter többszörös díjnyertes fotográfus Memento című, limitált
kiadású fotóalbumát a vörösiszap-katasztrófa ötödik évfordulója alkalmából
jelentette meg a Capa Központ. A magyar dokumentarista fotós több mint egy
éven keresztül készített képeket a szellemfalvakról, mielőtt az elhagyott
házakat lebontották volna. Nádas Péter Kossuth-díjas író kifejezetten ehhez
az albumhoz írt lírikus bevezetője a katasztrófa verbális és képi
utóhatásainak kereszteződésében állva, több műfaj elemeinek összegyúrásával
öleli fel a történet egészét. A kiadvány megvásárolható a Capa Központ
pénztárában. Az album képeiből válogatott kiállítás pedig október 21-ig
díjmentesen tekinthető meg a Capa Központ aulájában. (Fotó: Kollányi Péter,
Memento, részlet)

[image: more2.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=168&F=H>

[image: jgm_0625_ajanlo.jpg]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=152&F=H>

*Valahol FranciaországbanJohn G. Morris kiállítása *

A hazai és nemzetközi sajtóban is nagy visszhang kapott Capa in Color
kiállítás mellett Robert Capa barátjának és szerkesztőjének, John G.
Morrisnak a fotói is október 31-ig lesznek láthatóak a „Valahol
Franciaországban – 1944 nyara” (Somewhere in France – The Summer of ’44)
című tárlaton, amely Normandiát ábrázolja 1944 nyarán, a D-napi
partraszállást követően. A ma 98 éves Morris és az Annie Leibovitzhoz, Don
McCullinhez vagy éppen Sebastião Salgadohoz hasonló világhírű fotósokat is
képviselő Pledge együttműködésének köszönhetően azokat a képeket nézhetik
meg a látogatók a Capa Központban, amelyek hetven éven át lapultak egy
asztalfiókban. (Dol-de-Bretagne közelében Ille-et-Vilaine, Bretagne,
augusztus 7. © John G. Morris)
[image: more2.png]
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=152&F=H>

*Robert Capa Kortárs Fotográfiai Központ*
1065, Budapest, Nagymező utca 8.
tel: (+36) 1 413 1310
www.capacenter.hu
info at capacenter.hu

  Kövess minket a facebookon!
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=1&F=H>

<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=1&F=H>

© Capa Központ 2015

<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/link.php?M=1750&N=162&L=1&F=H>

kattints ide a leiratkozáshoz / unsubscribe
<http://hirlevel.neosoft.hu/capa/unsubscribe.php?M=1750&C=429544cb6ff2359a9be06996beff4bf8&L=14&N=162>