[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.42. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Okt. 8., Cs, 13:15:01 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-10-08 13:13 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.42. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186769/c7c6b625b/f/> IV.
évfolyam - 2015. 42. hét, október 12-18. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Szarvas Gábor* nyelvész, akadémikus, a magyar nyelvművelés megalapozója
120 éve, 1895. október 12-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186770/caca543f/f/>

*Luciano Pavarotti,* minden idők egyik legnagyobb tenorja nyolcvan éve,
1935. október 12-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186771/c4ece794c/f/>

*Margaret Thatcher,* a Vasladynek is nevezett első brit női miniszterelnök
90 éve, 1925. október 13-án született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186772/cba1acc1d/f/>

*Kármán Mór* pedagógus, a magyar középiskolai oktatás újjászervezője 100
éve, 1915. október 14-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186773/cca703892/f/>

*Emil Gilelsz*, a múlt század egyik nagy zongoravirtuóza 30 éve, 1985.
október 14-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186774/cda79026/f/>

*Benoit Mandelbrot* lengyel születésű francia-amerikai matematikus, a
fraktálgeometria felfedezője öt éve, 2010. október 14-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186775/c53796928/f/>

*Hadik András,* a leghíresebb huszár, Berlin megsarcolója, aki a maga
vitézségéből lett gróf és tábornok, 305 éve, 1710. október 16-án
született. [image:
Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186776/c47783567/f/>*Bellotto
de Canaletto* olasz festőművész 235 éve, 1780. október 17-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186777/ce4c43513/f/>

*Kulcsár Győző* négyszeres olimpiai bajnok vívó, a nemzet sportolója 75
éves, 1940. október 18-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186778/c23139da7/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186779/c7aa0a0b0/f/> [image:
nemzetiszinhaz]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186780/c51b6fb0/f/>

A *Nemzeti Színház* és környéke
Klösz György fényképén.

Budapest, 1900
MTI Fotó: reprodukció

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186781/c411f42c3/f/>
[image: lucianopavarotti]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186782/cb5cbf792/f/> [image:
kulcsargyozo]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186783/cc5a1031d/f/> [image:
banyasz] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186784/c276aba9/f/>
 [image: hadik2]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186785/c5ca852a7/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. október 12. - Budapesten, a Millenáris Teátrumban ad koncertet az
angol Morrissey, a The Smiths egykori énekese.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186786/c48a90ee8/f/>

*2015. október 13. - A trombózis világnapja [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186787/ceb150e9c/f/>2015.
október 14-18.- Megrendezik a 67. Frankfurti Könyvvásárt. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186788/c2cc2a628/f/>*

*2015. október 16-18. - Megrendezik a Mecsek-ralit. * [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186789/c75719b3f/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186790/c94e8051/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186791/c4d4aad22/f/> [image:
420oktoberfest-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186791/c4d4aad22/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*205 éve rendezték meg Münchenben az első Oktoberfestet. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186791/c4d4aad22/f/>*

*130 éve tették az első kapavágást az Országház építkezésén. **[image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186792/cb99e1873/f/>*

*Öt éve Chilében sikerült kimenteni azokat a bányászokat, akik 69 nappal
korábban 700 méteres mélységben rekedtek.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186793/cc9f4ecfc/f/>

*140 éve nyitotta meg kapuit a mai Blaha Lujza téren a budapesti
Népszínház, 1908-tól 1964-ig ebben az épületben működött a Nemzeti
Színház. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186781/c411f42c3/f/>*

*120 éve szentesítette Ferenc József azt a törvényt, amely az izraelita
vallást törvényesen bevett vallássá nyilvánította Magyarországon.*[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186794/ce234448/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186795/c50fdbd46/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u186796/c44fce109/f/>.