[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.47. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Nov. 12., Cs, 09:34:25 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-11-12 9:33 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.47. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189204/c15766364/f/> IV.
évfolyam - 2015. 47. hét, november 16-22. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Paul Hindemith* német zeneszerző, karmester 120 éve, 1895. november 16-án
született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189205/c4ba89a6a/f/>

*August Ferdinand Möbius* német matematikus és csillagász 225 éve, 1790.
november 17-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189206/c5fa9c625/f/>

*Kertész Alíz* olimpiai bajnok tornász, edző 80 éves, 1935. november 17-én
született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189207/cfc15c651/f/>

*Vörösmarty Mihály* költő, drámaíró, a magyar romantika vezéralakja, a
Szózat szerzője 160 éve, 1855. november 19-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189208/c3bc26ee5/f/>

*Markó Károly* festőművész, a magyar tájképfestészet megteremtője 155 éve,
1860. november 19-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189209/c627153f2/f/>

*Hiram Bingham* amerikai régész és politikus, a perui Machu Picchu
felfedezője 140 éve, 1875. november 19-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189210/c48f99e95/f/>

*Makovecz Imre* Kossuth-díjas építész, a magyar organikus építészet
Corvin-lánccal kitüntetett, stílusteremtő alakja 80 éve, 1935. november
20-án született. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189211/ccfdb3e6/f/>*Oswald
Morris* Oscar-díjas brit operatőr 100 éve, 1915. november 22-én
született. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189212/cf82906b7/f/>

*Geraldine Fredritz Mock* amerikai pilóta, az első nő, aki egyedül repülte
körbe a földet 90 éve, 1925. november 22-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189213/c8843f238/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189214/c4f945a8c/f/> [image:
felsooktatasno]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189215/c114aa382/f/>

Dr. Rechnitz Kurt egyetemi docens szülészetből vizsgáztatja Huszár Teréz
negyedéves orvostanhallgatót a Baross utcai I. számú Női Klinikán.

Budapest,
1958. január 3.
MTI Fotó:
Molnár Edit

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189216/c54bffcd/f/>
[image: mobius]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189217/ca6f7ffb9/f/> [image:
kerteszaliz]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189218/c6120570d/f/> [image:
makoveczimre]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189219/c38936a1a/f/> [image:
markokaroly]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189220/c4c74e227/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. november 16-20. - A fiatal vállalkozók hete  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189221/c870cf54/f/>

*2015. november 19. Fény és Árnyék címmel megrendezik a 9. Digitális
Esélyegyenlőség konferenciát.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189222/cfca47a05/f/> 2015.
november 19-22. - Budapesten megrendezik a 4. Zsidó
Filmfesztivált.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189223/c8cce8e8a/f/> **November
22. - A magyar közoktatás napja * [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189224/c4b19263e/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189224/c4b19263e/f/> [image:
420közokta-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189224/c4b19263e/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*70 éve fogadták el az UNESCO alapokmányát.[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189225/c15c7df30/f/>*

*160 éve David Livingston Afrikában felfedezte a később Viktória
királynőről elnevezett vízesést.[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189226/c1c6837f/f/>*

*120 éve engedélyezték Magyarországon a nők felvételét a magyar
egyetemeken. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189216/c54bffcd/f/>

*November 19. - Szent Erzsébet napja[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189227/ca27a830b/f/>*
*20 éve írták alá a délszláv háborút lezáró daytoni megállapodást.*[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189228/c65ad2bbf/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189229/c3c1e16a8/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u189230/c727fd69/f/>.