[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.52-53. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Dec. 17., Cs, 16:38:45 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-12-17 11:25 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.52-53. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192280/c803cb4ef/f/> IV.
évfolyam - 2015. 52-53. hét, december 21-január 3. [image: MTVA: A hét
érdekes emberei]

*Francis Scott Fitzgerald* amerikai regényíró, novellista, az amerikai
elveszett nemzedék írója 75 éve, 1940. december 21-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192281/cc438999c/f/>

*Makk Károly* Kossuth-díjas filmrendező, a magyar mozgókép mestere, a
nemzet művésze 90 éves, 1925. december 22-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192282/c30ec2ccd/f/>

*Alban Berg* osztrák zeneszerző, az új bécsi iskola  mestere 80 éve 1935.
december 24-én halt meg.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192283/c4086d842/f/>

*Zsengellér Gyula* 39-szeres válogatott labdarúgó 100 éve, 1915. december
27-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192284/c875170f6/f/>

*Gundel János,* a magyar szálloda- és vendéglátóipar úttörője, a neves
vendéglős dinasztia alapítója 100 éve, 1915. december 28-án halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192285/cd98f89f8/f/>

*Tompa Miklós* erdélyi rendező, színészpedagógus, színigazgató 105 éve,
1910. december 28-án született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192286/ccd8ed5b7/f/>

*Bálint Mihály* orvos, pszichoanalitikus, egyetemi tanár 45 éve, 1970.
december 31-én halt meg. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192287/c6e32d5c3/f/>*Kovács
Mihály* piarista szerzetes, középiskolai tanár, a magyar kibernetika egyik
úttörője 100 éve, 1916. január 2-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192288/ca9e57d77/f/>

*John Paul Jones* brit rockzenész, zeneszerző 70 éves, 1946. január 3-án
született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192289/cf0564060/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192290/c8c695b0e/f/> [image:
karacsony]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192291/cc86d767d/f/>

Gyerekek a feldíszített karácsonyfánál.

Salgótarján,
2013. december 24.
MTI Fotó:
Komka Péter

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192292/c3cb9c32c/f/>
[image: dakar]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192293/c4cd337a3/f/> [image:
makkkaroly]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192294/c8b049f17/f/> [image:
amadinda]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192295/cd5da6619/f/> [image:
gundel] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192296/cc1db3a56/f/>
[image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. december 26. - Nagykarácsony címmel tart koncertet a Ghymes együttes
a Papp László Budapest Sportarénában.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192297/c62673a22/f/>

*2015. december 30. - Átadják a Ruttkai Éva-emlékgyűrűt. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192298/ca5b09296/f/> 2015.
december 31. - Immár tizenötödik alkalommal tart közös szilveszteri
koncertet az Amadinda Ütőegyüttes és Presser Gábor.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192299/cfc03af81/f/>*

*2016. január 3-16. - Megrendezik a 8. Dakar-ralit Dél-Amerikában,
Argentínában és Bolíviában.* [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192300/cf1a0a0b2/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192301/cb5a48dc1/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192302/c41703890/f/> [image:
420szaloncukor-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192302/c41703890/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*December 25. - Karácsony [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192292/c3cb9c32c/f/>*

*1015 éve koronázták királlyá Istvánt, a keresztény magyar állam
alapítóját. **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192303/c311acc1f/f/>*

*120 éve volt Párizsban az első nyilvános mozielőadás.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192304/cf6cd64ab/f/>

*135 éve hagyták jóvá a Magyar Távirat Iroda (MTI) működését.*
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192305/ca8139da5/f/>

*45 éve a skóciai Glasgow-ban a Rangers-Celtic labdarúgó mérkőzés után
súlyos tömegszerencsétlenség történt. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192306/cbc12c1ea/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192307/c1faec19e/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u192308/cd879692a/f/>.