[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.51. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Dec. 10., Cs, 15:07:57 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-12-10 13:05 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.51. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191793/cbee03c82/f/> IV.
évfolyam - 2015. 51. hét, december 14-20. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Kiss László* úszó, mesteredző szövetségi kapitány, sportvezető 75 éves,
1940. december 14-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191794/c79379436/f/>

*Friedrich Dürrenmatt* svájci dráma- és prózaíró, esszéista 25 éve, 1990.
december 14-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191795/c27e96d38/f/>

*Vilt Tibor* Kossuth- és Munkácsy-díjas szobrászművész 110 éve, 1905.
december 15-én született.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191796/c33e83177/f/>

*Kalmár László* Kossuth-díjas filmrendező, a Halálos tavasz rendezője 115
éve, 1900. december 16-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191797/c90543103/f/>

*Armin Mueller-Stahl* német színész, filmszínész, Thomas Mann megformálója
85 éves, 1930. december 17-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191798/c578399b7/f/>

*Michel Chasles* francia matematikus, a modern projektív geometria
elméletének kidolgozója 135 éve, 1880. december 18-án halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191799/ce30a4a0/f/>

*Ranschburg Jenő* Prima Primissima-díjas pszichológus, a pszichológiai
tudomány kandidátusa 80 éve, 1935. december 19-én született. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191800/c3b280ed2/f/>*Alois
Alzheimer* német orvos, pszichiáter, a róla elnevezett kór leírója 100 éve,
1915. december 19-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191801/c7f2c23a1/f/>

*Györffy György* Széchenyi- és Herder-díjas történész, akadémikus, a magyar
őstörténet és az Árpád-kor világhírű kutatója 15 éve, 2000. december 19-én
halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191802/c8bf896f0/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191803/cfb92627f/f/> [image:
kisslaszlo]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191804/c3c45cacb/f/>

Egerszegi Krisztina olimpiai bajnok úszó és edzője,
*Kiss László*.

Budapest,
1990. március 8.
MTI Fotó:
Pintér Márta

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191794/c79379436/f/>
[image: margaretthatcher]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191805/c629b33c5/f/> [image:
ranschburg]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191806/c769a6f8a/f/> [image:
mao] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191807/cd5266ffe/f/>
[image:
durrenmatt]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191808/c12f1c74a/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. december 14. - A Magyar Nemzeti Bank (MNB) megkezdi a megújított
húszezer forintos bankjegyek forgalomba hozatalát.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191809/c4b42fa5d/f/>

*2015. december 15. - Egy londoni aukción elárverezik Margaret Thatcher
néhai brit miniszterelnök 150 személyes tárgyát. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191810/c61ca373a/f/> 2015.
december 18. - Az amerikai mozikban bemutatják Nemes Jeles László Saul fia
című alkotását.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191811/c25ce1a49/f/>*

*2015. december 18. - A Modern Art Orchestra tizedik születésnapi koncertje
a budapesti Zeneakadémián.*
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191812/cd11aaf18/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191813/ca1705b97/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191814/c66a7f323/f/> [image:
420migr]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191814/c66a7f323/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*20 éve írták alá az 1992-ben kitört boszniai háborút lezáró
békeszerződést. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191815/c38790a2d/f/>*

*115 éve Max Planck német fizikus a berlini Fizikai Társaság előtt
beszámolt a kvantum felfedezéséről, megszületett a kvantumelmélet. **[image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191816/c2c785662/f/>*

*50 éve az amerikaiak a Gemini-6A és Gemini-7 űrhajók összekapcsolásával a
világon először hajtottak végre űrrandevút.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191817/c8fc45616/f/>

*150 éve Nemzeti Torna Egylet néven működési engedélyt kapott az első
magyar sporttömörülés, az 1863-ban alapított Pesti Torna Egylet. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191818/c4813fea2/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191819/c11a0c3b5/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191820/c65474b88/f/>.