[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.50. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Dec. 3., Cs, 15:07:19 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-12-03 12:22 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.50. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

[image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191358/c160340c3/f/> IV.
évfolyam - 2015. 50. hét, december 7-13. [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Michel Ney* francia marsall, Napóleon hadvezére, a "bátrak
legbátrabbika" 200 éve, 1815. december 7-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191359/c4fb07dd4/f/>

*Robert Graves* angol író, költő 30 éve, 1985. december 7-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191360/c6077a636/f/>

*Jean Julius Christian Sibelius* finn zeneszerző 150 éve, 1865. december
8-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191361/c24738b45/f/>

*Maximilian Schell* Oscar-díjas osztrák származású svájci színész, rendező,
forgatókönyvíró, producer 85 éve, 1930. december 8-án született. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191362/cd0a73e14/f/>

*Artyom Ivanovics Mikojan* állami díjas szovjet-örmény repülőgép-tervező,
akadémikus 45 éve, 1970. december 9-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191363/ca0cdca9b/f/>

*Toldy Ferenc* irodalomtörténész, kritikus, akadémikus, "a magyar
irodalomtörténet-írás atyja" 140 éve, 1875. december 10-én halt meg. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191364/c671a622f/f/>

*Jean-Louis Xavier Trintignant* francia színész, rendező 85 éves, 1930.
december 11-én született. [image: Tovább]

<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191365/c39c49b21/f/>*Frank
Sinatra* Oscar- és Grammy-díjas amerikai énekes, filmszínész 100 éve, 1915.
december 12-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191366/c2dc5c76e/f/>

*Róna Zsigmond* meteorológus, a magyar éghajlatkutatás úttörője 155 éve,
1860. december 13-án született.[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191367/c8e79c71a/f/>
[image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191368/c49ae6fae/f/> [image:
mikojan]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191369/c101d52b9/f/>

A légierő MiG-15-ös vadászrepülőinek pilótái megbeszélést tartanak
felszállás előtt, a Néphadsereg Napjára készülve.

1955.
szeptember 21.
MTI Fotó/Magyar Fotó: Pap Jenő

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191363/ca0cdca9b/f/>
[image: europafilmdij]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191370/c66bc64dd/f/> [image:
johnlennon]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191371/c22b849ae/f/> [image:
luca] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191372/cd66cfcff/f/>
[image:
franksinatra]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191373/ca6060870/f/> [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. december 7. - Bejelentik az idei Turner-díj, a legjelentősebb brit
kortárs művészeti elismerés győzteseinek nevét.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191374/c61d1a0c4/f/>

*2015. december 8. - Az Irgalmasság Szentévét Ferenc pápa nyitja meg
Rómában. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191375/c3f0f59ca/f/> 2015.
december 10. - Átadják Stockholmban a szakmai Nobel-díjakat és Oslóban a
Nobel-békedíjat.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191376/c2b0e0585/f/>*

*2015. december 12. - Berlinben átadják az Európai Filmdíjat.* [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191377/c88b205f1/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191378/c4f65ad45/f/>
[image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191376/c2b0e0585/f/> [image:
420nobel-01]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191376/c2b0e0585/f/> *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*2015. december 7-14. - Hanuka ünnepe [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191379/c16d69052/f/>*

*20 éve az amerikai Galileo űrszonda légkörkutató egysége belépett a
Jupiter légkörébe. **[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191380/c696d5f52/f/>*

*35 éve New Yorkban egy őrült rajongója lelőtte John Lennont, a Beatles
egykori vezéregyéniségét.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191381/c2d697221/f/>

*25 éve Lech Walesát, a Szolidaritás szakszervezet egykori vezetőjét
választották Lengyelország elnökévé. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191382/cd9bdc770/f/>*

*December 13. - Szent Lúcia ünnepe, Luca napja *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191383/ca9d733ff/f/>
Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben szereplő
linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191384/c6e009b4b/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u191385/c30de6245/f/>.