[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.20. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Május. 7., Cs, 13:56:06 CEST

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-05-07 13:06 GMT+02:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.20. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

------------------------------

  [image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176522/ce1bed1a5/f/>  IV.
évfolyam - 2015. 20. hét május 11-17.      [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]

*Karl Friedrich Hieronymus von Münchhausen* báró, német katonatiszt, akinek
neve a nagyotmondással forrott össze, 295 éve, 1720. május 11-én
született. [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176523/c91d4252a/f/>

*Florence Nightingale* angol ápolónő, az ápolónői hivatás és képzés
megteremtője 195 éve, 1820. május 12-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176524/c56038d9e/f/>

*Tóth Imre,* a filozófia-, matematika- és művelődéstörténet jelentős alakja
5 éve, 2010. május 12-én halt meg.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176525/c8dd7490/f/>

*Alphonse Louis Marie Daudet* francia író, drámaíró 175 éve, 1840. május
13-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176526/c1cdc28df/f/>

*Stevie Wonder* Oscar-, Polar- és Grammy-díjas amerikai énekes, zeneszerző
65 éves, 1950. május 13-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176527/cbf6028ab/f/>

*Nemeskürty István* Kossuth-nagydíjas, Széchenyi- és Balázs Béla-díjas
irodalomtörténész, író, kritikus, filmesztéta 90 éves, 1925. május 14-én
született.[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176528/c78b7801f/f/>

*John Adrian Shepherd-Barron* skót feltaláló, az első bankjegykiadó
automata kifejlesztője 5 éve, 2010. május 15-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176529/c2104bd08/f/>

*Novák Ilonka (Ilona)* olimpiai bajnok úszónő, tanár 90 éves, 1925. május
16-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176530/c1a3d56c9/f/>

*Ember Judit* Balázs Béla-díjas dokumentumfilm-rendező, kiváló művész 80
éve, 1935. május 16-án született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176531/c5e397bba/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176532/caaedceeb/f/>
       [image: MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176533/cda873a64/f/>    [image:
ractemplom]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176534/c1d5092d0/f/>

A felújított Rác-templom belseje.

Székesfehérvár,
1990. május 11.
MTI Fotó:
Kabáczy Szilárd

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176535/c438e6bde/f/>
  [image: steviewonder]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176536/c578f3791/f/> [image:
nightingale]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176537/cf43337e5/f/> [image:
orszaggyules]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176538/c33e49f51/f/> [image:
teszedd]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176539/c6a57a246/f/>
     [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. május 12-június 3. - A Prágai Tavasz Nemzetközi Zenei Fesztivált a
második világháború befejezésének 70. évfordulója jegyében rendezik
meg. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176540/c1327afad/f/>

* <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176541/c572382de/f/>2015.
május 14-17. - I. Nemzetközi Természetfilm Fesztivál Gödöllőn. [image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176542/ca3f7378f/f/>2015.
május 15-17. - TeSzedd! - Önkéntesen a tiszta Magyarországért![image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176543/cd39dc300/f/>*

*2015. május 17-23. - Szabadkán rendezik meg a 22. Nemzetközi
Gyermekszínházi Fesztivált. * [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176544/c144a6bb4/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176545/c4a9492ba/f/>
            [image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176546/c5e95cef5/f/>  [image:
420hipertonia]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176546/c5e95cef5/f/>
  *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*25 éve történt a magyarországi rendszerváltás, 1990. május 11-17. -
KRONOLÓGIA  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176535/c438e6bde/f/>*

*380 éve Pázmány Péter aláírta a nagyszombati egyetem alapítólevelét. **[image:
Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176547/cfd29ce81/f/>*

*Ferenc József 130 éve szentesítette azt a törvénycikket, amely rendezte az
állami tisztviselők, altisztek és szolgák nyugdíját. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176548/c3afe6635/f/>

*60 éve jött létre a Varsói Szerződés Szervezete. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176549/c634d5b22/f/>*

*55 éve Theodore Harold Maiman bemutatta a nagyközönségnek a
lézersugarat. **[image:
Tovább]*
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176550/c52ea9de9/f/>

*Május 17. - A magas vérnyomás (hipertónia) világnapja *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176546/c5e95cef5/f/>
        Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben
szereplő linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba
kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176551/c16eeb09a/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u176552/ce23a05cb/f/>.