[egyebek] Fwd: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.3. hét

Papp György papp.gyorgy at verespg.hu
2015. Jan. 9., P, 10:14:24 CET

---------- Forwarded message ----------
From: MTVA Sajtó- és Fotóarchívum <info.archiv at mtva.hu>
Date: 2015-01-08 13:57 GMT+01:00
Subject: Sajtó- és Fotóarchívum heti hírlevele - 2015.3. hét
To: papp.gyorgy at verespg.hu

 [image: Fejléc]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161055/c5b6172ec/f/>  III.
évfolyam - 2015. 3. hét január 12-18.      [image: MTVA: A hét érdekes
emberei]    *Pierre de Fermat,* a híres matematikai sejtések megfogalmazója
350 éve, 1665. január 12-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161056/c4f602ea3/f/>

*Grábner Emil,* a magyar növénynemesítés úttörője 60 éve, 1955. január
13-án halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161057/cecdc2ed7/f/>

*Ludwig Ritter von Köchel* osztrák zenetörténész, Mozart műveinek
rendszerezője 215 éve, 1800. január 14-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161058/c2b0b8663/f/>

*Albert Schweitzer* Nobel-békedíjas német polihisztor, orvos, teológus,
orgonaművész, zenetudós, író, a 20. század nagy humanistája 140 éve, 1875.
január 14-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161059/c72b8bb74/f/>

*Szonja Vasziljevna Kovalevszkaja* orosz matematikus, a világ első női
egyetemi tanára 165 éve, 1850. január 15-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161060/c5d7f6096/f/>

*Alan Lomax* Grammy-díjas amerikai népzenetudós, népzenegyűjtő 100 éve,
1915. január 15-én született.
[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161061/c197b4de5/f/>

*Inke László* Jászai Mari-díjas színész, érdemes és kiváló művész 90 éve,
1925. január 16-án született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161062/cedaff8b4/f/>

*John Ray* angol biológus, aki a botanika történetében elévülhetetlen
érdemeket szerzett azzal, hogy a fajt tette meg a rendszerezés
alapegységéül, 310 éve, 1705. január 17-én halt meg. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161063/c9dc50c3b/f/>

*Benedek István* Széchenyi-díjas író, orvos, polihisztor 100 éve, 1915.
január 17-én született. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161064/c5a12a48f/f/>
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161065/c4cc5d81/f/>
   [image:
MTVA: A hét fotói]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161066/c10cd01ce/f/>    [image:
benedekistvan]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161067/cb37101ba/f/>

*Benedek István* elme- és ideggyógyász, író pipázik otthonában.

Budapest,
1969. április 19.
MTI Fotó:
Molnár Edit

[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161064/c5a12a48f/f/>
  [image: inkelaszlo]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161068/c74a6a90e/f/> [image:
albertschweitzer]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161069/c2d159419/f/> [image:
huygens]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161070/c5bb4a27d/f/> [image:
lanchid]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161071/c1fb08f0e/f/>
     [image:
MTVA: A hét várható eseményei]

*2015. január 12. - Átadják a FIFA Aranylabda díjat, a legjobb női
labdarúgónak járó elismerést, valamint a Puskás Ferenc-díjat.* [image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161072/ceb643a5f/f/>

*2015. január 12-28. - The Talent Kortárs Képzőművészeti Kiállítás a
Barabás Villában, a Duna Plazában és a Tranzit Art Caféban. *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161073/c9b0eced0/f/>

*2015. január 14-17. - 29. Eurosonic zenei fesztivál a hollandiai
Groningenben. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161074/c5cd96664/f/>*

*2015. január 15-18. - A budapesti Syma Csarnokban megrendezik a 34.
postagalamb olimpiát. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161075/c2079f6a/f/> *
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161076/c1606c325/f/>
            [image: MTVA: A hét grafikája]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161077/cb5bac351/f/>  [image:
420Huygens]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161077/cb5bac351/f/>
  *[image:
MTVA: A hét eseményei]*

*25 év történt a magyarországi rendszerváltozás, 1990. január 12-18. -
KRONOLÓGIA [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161078/c726d6be5/f/> *
*10 éve sikeresen leszállt a Huygens, az Európai Űrügynökség űrszondája a
Titánra, a Szaturnusz legnagyobb holdjára. [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161077/cb5bac351/f/>*

*150 éve nyitották meg a pesti Vigadót.  *[image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161079/c2bde56f2/f/>

*10 éve két magyar felfedező a déli-sarki expedíciók történetében elsőként
tűzte ki a sarkon a magyar zászlót.  [image: Tovább]
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161080/c546599f2/f/>*

*Január 17. - Szent Antal ünnepe*
*[image: Tovább]*
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161081/c1061b481/f/>
* <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161082/ce4b501d0/f/>*
*70 éve a főváros pesti oldalán véget ért a II. világháború. *[image:
Tovább] <http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161083/c94dff55f/f/>
        Az MTVA Sajtó- és Fotórarchívuma heti értesítője. A hírlevélben
szereplő linkek 1 hónapig élnek, utána a vonatkozó cikkek archívumba
kerülnek.
Az MTVA jogi és adatvédelmi nyilatkozatát ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161084/c53085deb/f/>
olvashatja.
Hírlevelünkre feliratkozhat ITT
<http://www.hirlevelmanager.hu/autoa4/t7175298/u161085/cdd6a4e5/f/>.